Proiect pilot – reţea de alertare reciprocă

proiect_pilot_ansv_lanturi_comerciale_food_news_romaniaPreşedintele ANSVSA, dr. Vladimir Mănăstireanu, a propus Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România un proiect de colaborare, care să se concretizeze prin constituirea unui sistem de alertare reciprocă, în cazul identificării de către una dintre părţi, a unui potenţial risc alimentar pentru sănătatea publică.

ANSVSA, în gestionarea repetatelor “crize alimentare“ care au afectat ţara noastră în acest an, a reuşit să demonteze toate acuzaţiile nefondate aduse industriei alimentare din România. Aceasta s-a datorat atât modului de organizare şi funcţionare a serviciilor veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, a profesioniştilor care activează în cadrul  Autorităţii, cât şi a sprijinului important acordat de către operatorii din industria alimentară implicaţi în aceste situaţii.

Experienţa acestor cazuri a demonstrat că o reacţie cât mai rapidă în sensul soluţionării crizei, diminuează semnificativ consecinţele negative ale acesteia, fie ele de natură economică, socială sau de imagine.

În acest sens, sistemul de alertare reciprocă se doreşte a fi un mecanism care să reducă timpul de reacţie şi să diminueze în mod semnificativ eventualele repercusiuni negative asupra sănătăţii şi intereselor consumatorilor, dar şi asupra credibilităţii autorităţilor şi a industriei alimentare din România.

Reacţia pozitivă la această iniţitivă a ANSVSA a sosit în mod prompt din partea Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România, membrii acesteia manifestându-şi dorinţa de a fi incluşi în acest proiect.

Pentru a demara în cel mai scurt timp proiectul, astăzi, 14 noiembrie, are loc o întâlnire între reprezentanţii ANSVSA şi cei ai Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România, pentru a stabili configuraţia, responsabilităţile care vor reveni fiecărei părţi implicate şi modalităţile cele mai eficiente de comunicare în cadrul acestui sistem de alertare reciprocă.

Prin materializarea acestui proiect, ANSVSA continuă seria de acţiuni care defineşte noua strategie a Autorităţii, de a dezvolta pe baza unor noi principii colaborarea cu partenerii din sectorul privat, pe două direcţii principale: un grad cât mai înalt de protecţie al sănătăţii publice prin prisma siguranţei alimentare şi identificarea de oportunităţi, noi pieţe de desfacere, operatorilor noştri din industria alimentară.

Aceste deziderate pot fi atinse doar în condiţiile desfăşurării unei activităţi care să asigure şi să menţină încrederea tuturor factorilor relevanţi în instituţiile statului şi în corectitudinea agenţilor economici din România

Sursă info:

Post Author: Lucian Cuibus

Lucian Cuibus
Founder and manager at Food News România

Leave a Reply

Fi primul care comentează !

Anunță-mă dacă sunt
avatar
wpDiscuz