businessdaysiasi2015_food_news_romaniaMai puțin de 30% dintre antreprenorii și managerii din regiunea Moldova mai au astăzi așteptări mari și foarte mari din partea administrației centrale pentru sprijinirea economiei locale, arată un studiu realizat de Business Days România. În același timp, un om de afaceri din cinci (peste 22%) are așteptări foarte mici de la cei care conduc destinele României la nivel național.
Una dintre cele mai mari provocări ale celor care investesc în regiunea Moldova o reprezintă lipsa infrastructurii de transport și logistice – peste 63% dintre cei chestionați indicând acest neajuns. Printre cele mai mari provocări pe care oamenii de afaceri din zonă le-au identificat se numără de asemenea: sistemul de taxare din țara noastră – 64% au declarat că reprezintă o provocare mare-; lipsa de predictibilitate legislativă – 66% dintre cei chestionați au indicat că aceasta este o provocare mare – și birocrația excesivă – pentru 73% dintre cei chestionați.
La polul opus se regăsesc concurența din domeniu – considerată o mare provocare de doar 7% dintre cei chestionați, termenele de plată strânse oferite de furnizori (12%), neseriozitatea partenerilor de afaceri (doar 17% o consider o oportunitate mare).
Potențialii investitori, ținuți la distanță tot de infrastructura din regiunea Moldova
Printre cele mai importante obstacole în calea investitorilor și potențialilor lor parteneri de afaceri care are dori să vină în regiunea Moldovei enumerate de aceiași oameni de afaceri se regăsesc lipsa infrastructurii, a unor rute de transport rutier, feroviar și aerian menite să conecteze această zonă de restul țării, dar și al Europei, lipsa unei deschideri la nivel național față de afacerile din estul României, precum și inexistența unor politici naționale și a unor măsuri adecvate care ar putea să stimuleze în mod real investițiile, susținute de factorii de decizie locali.
Antreprenorii și managerii chestionați susțin că principalele domenii în care regiunea Moldova poate performa sunt IT (74%), agricultură (64%), software (48%), turism (47%) și servicii (45%).
“Mediul de business din Moldova este astăzi într-o altă etapă de dezvoltare, cea în care antreprenorii și managerii au nevoie de sfaturi, de idei și de schimburi de experiență pentru a progresa. Nevoia lor de informare, de a cunoaște oameni noi, de a afla noutăți este mai bine acoperită de un eveniment de networking, cu speakeri relevanți și care aduce noi oportunități de dezvoltare. Aceste lucruri palpabile și cu impact imediat sunt adesea mai valoase decât promisiunile implicării politice de la centru”, a declarat Laszlo Pacso fondator și coordonator Business Days.
Studiul “Nevoi, probleme și provocări ale mediului de afaceri din regiunea de est a României” a fost realizat în luna mai, pe un eșantion reprezentativ de 156 de antreprenori și manageri din zona Moldovei. Oamenii de afaceri chestionați care au dorit să participe la studiu provin din județele Iași, Neamț, Suceava, Bacău și Galați, 60% având companii cu o cifră de afaceri de până la 1 milion de euro, iar 22% – între 1 și 10 milioane de euro.

Anul acesta, evenimentul Iași Business Days va avea loc în perioada 1-2 iulie 2015 la Palas Mall din Iaşi, înscrierile pentru toți cei care vor să participe fiind deschise la începutul acestei luni. În primele două săptămâni de rezervare, respectiv până pe data de 14.06.2015, ora 23.59, este in vigoare oferta de tip early-bird, prin care oricine poate participa la eveniment cu o reducere, din start de 15% la orice tip de acces.

Peste 120 de speakeri vor conferenţia în cele 40 de manifestări special alese în baza rezultatelor studiului “Nevoi, probleme şi provocări ale mediului de afaceri din regiunea de est a României”. Detalii şi înscrieri: http://www.businessdays.ro/iasi-2015.

Business Days este o platformă de informare, educaţională şi de networking dedicată antreprenorilor și managerilor din România, al cărei scop este acela de a crea o cultură antreprenorială sănătoasă și durabilă. Evenimentele Business Days sunt organizate de peste 5 ani de zile şi strâng la fiecare ediţie peste 1.000 de participanţi. Ediţia Iaşi Business Days este ediţia cu numărul 19 din seria de evenimente de succes,  considerate de speakeri, parteneri şi participanţi, drept cel mai mare, de impact şi  relevant eveniment de business din România.

Iaşi Business Days 2015 este organizat cu sprijinul partenerilor săi: Raiffaisen Leasing, EY România, Fan Courier, AON, Philips România, Dedeman, Unicredit Țiriac Bank, DPD, Zitec, GH, Universul Juridic, United Business Center, Palas Mall, MMM Consulting,  Toyota, Rogalski Damaschin, API, UPC Business, Valigeria.ro, SBR, BrandFusion, Aeroportul Internațional Iași, MMC- fondată de Liana Marin, ș. a.

Parteneri media: Wall Street, Europa FM,9AM, România Libera, Manager Expres, Digi24 Iași, avocatnet.ro, Mass Media Consulting, Ziarul de Iași, Business24.ro, Ziare.com, Business Woman, ComunicatedePresa.ro, startups.ro, IQAds.ro, AiSucces.ro, Iași 4 You, Agenda de Iaşi, IașiFun, Amaltea, Foodnews.ro, Jurnalul de Afaceri, Retail-FMCG.ro, BusinessLive.ro, Portal HR, Bestjobs.ro, Gpec, Feed Forward, Softlead, 4Career, Learn&Go, Premian, Tribal Worldwide, Zelist Monitor, 24-Fun, Technopolis, Anis, Akcees, Buticul de inspirație by Dana Tudor.

 

Contact presă:

 

0 0 votes
Article Rating

Scris de

Redactia FNR

Domeniul agro-alimentar sub lupa specialiștilor!