Cum să introducem meniul vegetarian în oferta restaurantului

 

Cum să introducem meniul vegetarian în oferta restaurantului

Numărul persoanelor care adoptă un stil de viață vegetarian este în creștere continuă la nivel mondial. Analizând situația altor țări, putem observa că vânzările de substitute de carne au crescut foarte mult. Adaptarea restaurantelor pentru a primi și oaspeți vegetarieni poate să devină una din piețele cu cea mai rapidă creștere și dezvoltare. În mod cert, este vorba de un segment al consumatorilor care merită toată atenția noastră.

Cine sunt vegetarienii?

Conform definiției dată de Societatea Vegetarienilor din România (SVR) termenul vegetarian provine din cuvântul latinesc „vegetus” care înseamnă „proaspăt, sănătos și activ”, însemnând o viață bazată pe o dietă compusă din mâncăruri pe bază de plante, suplimentată de cei mai mulți cu ouă și/sau produse lactate (lactovegetarianism, ovovegetarianism sau lacto-ovo-vegetarianism). Alte persoane care exclud doar unele tipuri de carne (mai ales carnea roșie) nu sunt vegetarieni, ci flexitarieni (semi-vegetarieni). Astfel unele regimuri alimentare non-vegetariene permit consumul de pești (pescetarianism) carne de pasăre (pollotarianism) sau pești și carne de pasăre (pesco-pollotarianism).

De asemenea, este la fel de important să cunoaștem motivul pentru care unii oameni adoptă acest regim alimentar. Sunt oameni care optează pentru acest stil de viață din motive etice – din respect față de natură, din motive religioase – uneori doar temporar, cum este de exemplu postul creștin, sau din motive de sănătate – din cauza unor alergii sau intoleranțe alimentare.

De ce să adoptăm o opțiune de meniu fără proteină animală?

Potrivit estimărilor SVR, aproximativ 2-3% din populația României a renunțat să mai mănânce carne și numărul vegetarienilor este în creștere de la an la an. Sunt unele țări occidentale unde acest procent este mai mare, de exemplu Germania (9%), Marea Britanie (10%) sau India (30%). Iar în cazul în care procentele par mici, un exemplu ilustrativ este Olanda, unde 4,5% din populație este vegetariană, iar vânzările de substitute de carne au o creștere anuală de circa 25%, transformând-o în una din piețele cu cea mai rapidă creștere din această țară.
Deosebirea majoră față de alte țări europene este că….

Articolul integral poate fi citit în ediția tipărită a revistei Gastromedia, ediția decembrie 2016 – ianuarie 2017. Pentru comenzi și abonamente, sunați la 0756-610.883.
Asociația PanGastRo va organiza în curând un curs dedicat preparatelor vegetariene. Pentru detalii contactați: info@pangast.ro, 0732-575.556

Source: Gastromedia
Cum să introducem meniul vegetarian în oferta restaurantului

Post Author: Redactia FNR

Redactia FNR
Domeniul agro-alimentar sub lupa specialiștilor!

Leave a Reply

Fi primul care comentează !

Anunță-mă dacă sunt
avatar
wpDiscuz