Peste 45% din oamenii de afaceri din regiunea Moldovei consideră că dezvoltarea și motivarea personalului este cea mai importantă problemă legată de activitatea curentă a firmelor. Alte aspecte critice pentru afaceri sunt managementul și coordonarea echipei (aproape 40%) și recrutarea și selecția de personal (35%). Pe de altă parte, antreprenorii din regiunea Moldova consideră, în proporție de 50%, că domeniul în care au nevoie să acumuleze cât mai multă experiență este cel strategic.
Antreprenorii din Moldova consideră că domeniul resurselor umane este cel mai important pentru firmele pe care le conduc sau administrează, arată un studiu realizat de Business Days România. Întrebați “Care sunt principalele probleme ale afacerilor unde oamenii de business din regiunea de est cred ca i-ar ajuta sfaturi, idei și schimb de experiență?” aceștia au răspuns în proporție de peste 45% că dezvoltarea și selecția personalului corespunde acestui criteriu. Alte aspecte importante legate de gestionarea resurselor umane mai sunt managementul și coordonarea echipei (aproape 40% din respondenți) recrutarea și selecția personalului (35%). Alte probleme ale afacerilor importante pentru managerii din regiune sunt taxarea și fiscalitatea (40%) și branding-ul afacerii (33%).
De altfel, cel mai important domeniu de dezvoltare pentru angajții din subordine este, pentru oamenii de afaceri chestionați, creșterea implicării echipei și dezvoltarea spiritului de echipă (peste 90% din cei chestionați). Alte domenii importante sau foarte importante pentru dezvoltarea salariaților sunt motivarea și recompensarea echipei și planificarea activităților specifice ale companiei.
La întrebarea “Care sunt principalele domenii unde oamenilor de afaceri din regiunea de est le-ar placea să acumuleze experiență? Aproape 50% au răspuns “strategie” peste 35% au răspuns “negocieri”, și peste 30% au răspuns “leaderschip” și “management”.
La întrebarea care ar fi cele mai importante 5 criterii pentru a participa la un eveniment de business, oamenii de afaceri au menționat în primul rând relevanta temelor dezbatute (peste 96% ), oportunitatile de dezvoltare oferite (90,9%), noutatile pe care le pot afla (89,7%), speakerii din cadrul evenimentului (88,3%) și posibilitatea de interactiune cu alti oameni de afaceri (85,7%).
“În condițiile în care infrastructura deficitară și birocrația le afectează business-ul, oamenii de afaceri din regiunea Moldova știu că echipa este cea mai importantă resursă a firmei lor. Ei știu că de modul cum își motivează angajații depinde viitorul afacerii lor în zona de est a țării. Iar pentru aceasta sunt pregătiți să ia parte la seminarii și evenimente de business care îi ajută să-și păstreze angajații”, a declarat Laszlo Pacso fondator și coordonator Business Days.
Studiul “Nevoi, probleme și provocări ale mediului de afaceri din regiunea de est a României” a fost realizat în luna mai, pe un eșantion reprezentativ de 156 de antreprenori și manageri din zona Moldovei. Oamenii de afaceri chestionați care au dorit să participe la studiu provin din județele Iași, Neamț, Suceava, Bacău și Galați, 60% fiind acționari sau manageri în companii cu o cifră de afaceri de până la 1 milion de euro, iar 22% – între 1 și 10 milioane de euro. Peste 120 de speakeri vor participa la cele 40 de manifestări special alese în baza rezultatelor studiului “Nevoi, probleme şi provocări ale mediului de afaceri din regiunea de est a României”.
Anul acesta, evenimentul Iași Business Days va avea loc în perioada 1-2 iulie 2015 la Palas Mall din Iaşi. Înscrierile pentru toți cei care vor să participe sunt deschise, in limita locurilor disponibile, până luni, 29 iunie, ora 18.00. Detalii şi înscrieri: http://www.businessdays.ro/Evenimente/Iasi-2015/Inscriere. La eveniment vor fi prezenți peste 1.000 de antreprenori și manageri. Cele mai reprezentate industrii vor fi IT ( firme de dezvoltare produse și servicii software), comerț, bănci și instituții financiare bancare și non bancare, auto, turism, audit, publicitate, consultanță și start-up-uri locale din programul „Startup support”.
Acțiunile Iași Business Days – conferințe , workshopuri, masterclass-uri , seri internaționale de business networking , expoziții de produse, programe dedicate startup-urilor , matchmaking etc. compun rețeta unui evenimement de networking de cea mai înaltă clasă. Un ingredient esențial pentru cei care doresc să-și dezvolte afacerea la nivel național sau internațional și să găsească partenerii potriviți de discuții.
Business Days este o platformă de informare, educaţională şi de networking dedicată antreprenorilor și managerilor din România, al cărei scop este acela de a crea o cultură antreprenorială sănătoasă și durabilă. Evenimentele Business Days sunt organizate de peste 5 ani de zile şi strâng la fiecare ediţie peste 1.000 de participanţi. Ediţia Iaşi Business Days este ediţia cu numărul 19 din seria de evenimente de succes, considerate de speakeri, parteneri şi participanţi, drept cel mai mare, de impact şi relevant eveniment de business din România.
Iaşi Business Days 2015 este organizat cu sprijinul partenerilor săi: Raiffeisen Leasing, EY România, Fan Courier, AON, Philips România, Dedeman, Unicredit Țiriac Bank, DPD, Vodafone, Zitec, Regina Maria, GH, Universul Juridic, United Business Center, Palace Mall, MMM Consulting, Toyota, Rogalski Damaschin Public Relations, API, UPC Business, Valigeria.ro, SBR, BrandFusion, compania MMC- fondată de Liana Marin ș. a.
Parteneri media: Wall Street, Europa FM,9AM, România Libera, Manager Expres, Digi24 Iași, avocatnet.ro, Mass Media Consulting, Ziarul de Iași, Business24.ro, Ziare.com, IQAds.ro, AiSucces.ro, Iași 4 You, Agenda, IașiFun, Amaltea, Foodnews.ro, Jurnalul de Afaceri, Retail-FMCG.ro, BusinessLive.ro, Portal HR, Bestjobs.ro, Gpec, Feed Forward, Softlead, 4Career, Learn&Go, Startup Week-end Iaºi, Premian, Tribal Worldwide, Zelist Monitor, 24-Fun, Technopolis, Anis, Akcees, Iaºi Aeroport, ComunicatedePresa.ro, Ziarul Evenimentul, Ziarul Ceahlãul, Crai nou, Buticul de inspirație by Dana Tudor.
.