După renumita marcă Ursus, din păcate un alt brand al Județului Cluj va dispărea zilele aceastea, Napolact – Țaga – Năsal se vor „conserva”. Compania Friesland Campina deținătoare mărcii Napolact și a fabricii de produse lactate din Țaga a decis să închidă această locație „ca urmare a interesului scăzut pe care consumatorii români îl au pentru specialităţile de brânzeturi româneşti.” Oare cum au rezistat acest produs-simbol 43 de ani? După preluarea celor de la Friesland Campina a scăzut brusc interesul românilor pentru că a crescut prețul brânzei Năsal de la de la 20 lei la 60 lei. Nu este vorba oare doar de eliminarea intenționată a unor branduri locale pentru a promova produsele mai „internaționale”?
Mai jos puteți citi comunicatul celor de la Friesland Campina:
Unitatea de producţie de specialităţi de brânză, deţinută de compania FrieslandCampina în comuna Ţaga, este funcţională până la 1 iunie, dată de la care va intra în conservare. Decizia a fost luată ca urmare a interesului scăzut pe care consumatorii români îl au pentru specialităţile de brânzeturi româneşti. Acest fapt a dus la scăderea continuă a vânzărilor şi, implicit, a producţiei, deşi compania a făcut investiţii foarte mari în campanii de promovare a gamei de brânzeturi de la Ţaga. Compania va continua să comercializeze produsele existente în stoc, iar atunci când contextul pieţei va fi favorabil, iar preferinţele de consum ale românilor în ceea ce priveşte brânza se vor schimba, nu exclude posibilitatea repornirii producţiei în această unitate.
Păcat că autoritățile și comunitatea din Cluj sunt pasive la astfel de acțiuni de eliminare a simbolurilor locale din viața lor. Să sperăm că brânza Năsal nu va dispărea pentru mult timp, deoarece este unul dintre cele mai bune produse din România din acest sector. Mai jos puteți urmări reclama la produsele obținute la Țaga: